Dne 17. - 18. 11. zavřeno

OST+ (MTB)

V roce 2008 jsme zahájili 1. verzi patentované OST (Optimalizovaná zavěšovací technologie). Náš první virtuální pivot bod zavěšení, pro přizpůsobení kinematiky pro střední a velké zdvihy. U MTB je doplněn FPS technologii, která je pro menší zdvihy (100 mm u modelů X-Control). Navrženo také pro přizpůsobení v rozmezích 120 – 180 mm. OST technologie je základem úspěchu pro Zesty, Spicy a Froggy modely.

V roce 2012 jsme spustili novou verzi naší slavné kinematiky: OST +. Mírně revidované polohování otočných bodů, učinily OST+ ještě účinnější. V 120 mm byl u Zesty TR, a délce 150 mm pro Zesty AM a Spicy, OST + byl všeobecně chválen. Má vynikající výkon v kopcích, s vynikajícím komfortem, a do kopce bezkonkurenční efektivitou.

Virtuální pivot bod

Naše OST + odpružení je založen na virtuální pivot bodu kinematiky. Co je virtuální pivot bod? Mluvíme o virtuálním otočném bodu, kdy není kolo zadní nápravy připojeno k rámu jedním otočným bodem. V našem případě, OST + má dvě spojovací tyče, které spojují zadní osu kola a přední trojúhelník. Jedná se o virtuální otočný bod, který je umístěn v průsečíku linií probíhající podél osy obou spojů. Pohybuje se při tom, jak suspenze komprimuje.
To znamená, že zadní kolo  nesleduje kruhový oblouk trajektorie, ale optimální pohyb vyplývající ze vzájemného pohybu dvou vazeb. Tato dráha je vždy kolmá na řetěz. Tato vlastnost, zabraňuje zpětnému rázu, a proto brání fungování suspenze a narušení šlapání.

Jak to funguje?

Bob efekt je způsobený šlapáním a nutné je neustále čelit síle, která působí na řetěz.

– Rovnovážný bod: když jezdec jede na kole, odpružení je v bodu rovnováhy, který se nazývá “SAG”, a který závisí na hmotnosti jezdce. V této poloze, je virtuální bod otáčení v souladu s řetězem, takže nevzniká pedal-bob efekt.

– Komprese (pozitivní zdvih): zadní kolo se pohybuje nahoru a virtuální pivot bod je nad řetězem. Napnutí řetězu má tendenci způsobit osu zadního kola pro pohyb zpět dolů k bodu rovnováhy.

– Extension (negativní zdvih): zadní kolo se pohybuje směrem dolů a virtuální pivot bod se pohybuje pod řetězem. Napnutí řetězu má proto tendenci způsobit osu zadního kola pro pohyb zpět nahoru směrem k bodu rovnováhy.

A co víc, poměr křivky OST + kinematiky byla vypočtena tak, aby bylo dosaženo nejlepšího možného výkonu zavěšení. Ve skutečnosti je suspenze velmi citlivá na začátku zdvihu( slouží to pro dobrou absorpci hrbolů) a progresivní na konci zdvihu (suspenze tvrdne na konci dráhy).
Na kolech vybavených OST + odpružení, je přesmykač připojen k řetězu, ne k přednímu trojúhelníku. Tato poloha umožňuje přesmykači pohybovat se na zadním kole, a proto vždy zůstane správně i řetěz.

Díky OST + technologii, jsou všechny moderní MTB Vám k dispozici. V kombinaci s naší e: i Shock technologií a OST + se stává zážitek s jízdy jednoduše nepřekonatelný. Pohodlí a účinnost, které jste zatím nepoznali.

OST technologii můžete najít na Froggy (180 mm) a OST + technologie na Zesty TR (120 mm), Zesty AM (150 mm) a Spicy (150 mm) modelech.
 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.