Dne 17. - 18. 11. zavřeno

AERO (ROAD)

AERO

Všichni chceme, aby naše kola byla stále rychlejší, proto všechny získané znalosti a zkušenosti o aerodynamice  aplikujeme do špičkových technologií na zvýšení rychlosti.

Vývoj našich aerodynamických rámů (Aerostorm a Aircode) byl proveden ve spolupráci s firmou ACE (Aéro Concept Engineering), která se specializuje na aerodynamické optimalizace.

Nejnovější technologie, které vytváříme pro naše kola vychází z digitálních výpočtu od CFD (Computational Fluid Dynamics), následně probíhá testování ve větrném tunelu, nic při vývoji neponecháváme náhodě. Spolupracujeme se dvěmi významnými inženýry Formule 1 nyní působících ve společnosti ACE, která má více než 30 let zkušeností v oblasti aerodynamiky. Není náhoda, že jejich testovací centrum se nachází v Magny-Cours (Francie), v blízkosti známého okruhu Formule 1. Po mnoho let poskytuje ACE své odborné znalosti společnostem, které pracují v rychlostních sportech, tyto znalosti byly dříve pouze k použití na Formuli 1 nebo letectví, nyní jsou k dispozici pro každého, díky TEAM FDJ.fr a Lapierre.

Aerodynamické studie pro rám Lapierre má několik důležitých fází:

– kola včetně jezdce jsou plně modelovány ve 3D pomocí speciálního softwaru
– rám se dělí do různých částí (hlavní trubka, vzpěry, sedlová trubka, atd.)
– hlavním cílem je zafixování plného rámu: snížení odporu, aby se dosáhlo  co nejnižší hodnoty. Toto měření výkonu se měří ve Wattech
– fáze digitálních výpočtu může začít: vítr proudí kolem kola a jezdce, to je simulováno na počítači. Další typy simulací se dělí podle podmínek: bez větru, proti větru, s větrem v zádech; to všechno je testováno v různých rychlostech, aby byl  rám účinný ve všech podmínkách a situacích

– Po této simulační fázi můžeme začít s četnými výpočty. Podle získaných výsledků se krok za krokem přepracovává design. Cílem je, aby vše bylo efektivně využito při zachování tuhosti rámu.
– Proudění vzduchu kolem kola a jezdce by mělo být narušeno tak málo, jak jen to je možné, aby došlo k omezení tvorby turbulencí. Za tímto účelem jsou trubkové profily optimalizovány co nejvíce. Všechny části, jsou považovány za nezávislé na ostatních, proto je třeba mít na paměti jejich dopad na celý systém. Například: špatná orientace proudění vzduchu kolem vidlice, by mohla způsobit turbulence kolem spodní trubky.
– Tato fáze optimalizace pokračuje, dokud není dosaženo stanoveného cíle pro snížení aerodynamického odporu. U rámu Aerostorm se nám to podařilo, až po 3 měsících.
– Po dokončení optimalizace, se provádí znovu řada větrných zkoušek za účelem kontroly a potvrzení aerodynamického výkonu kola.
– Díky tomuto procesu optimalizace za pomocí digitálních simulací a testování větrných tunelů, již není nutné vyvíjet další prototypy. Můžeme posouvat hranice dál, než kdy jindy!

Lapierre těží z aerodynamické technologie:

Aerostorm:

– dolní trubka spolu se sedlovou trubkou s “Kamm Tail” profilem (křídla s profilem s okleštenou odtokovou hranou)
– nejlepší kompromis tuhost / hmotnost / aerodynamika
– nejlepší chování v bočních větrech (bez otřesů, díky odtokové hraně)
– nová aerodynamická vidlice s integrovanou brzdou
– integrovaná sedlová trubka
– aerodynamická sedlovka
– integrované svorka na sedlo

Aircode:

– nová aerodynamická vidlice s plně integrovanou brzdou
– integrovaný sedlová trubka
– integravaná svorka na sedlo
– dolní trubka a sedlová trubka s kamm profilem Tail
 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.